My Simple life

story told by MummyAya

When i asked my bear what should i write in my blog,he said "Tulis apa aje yg mummy nak tulis".So i gave some thoughts into it.I should write about my life,anything that i like,i do..all about everything,about me.

So i feel like writing 'about me'..

My life got a big turn last year.But i'm not sure if it begins waktu awal tahun or at the end.Because 2 seperate things happened.Benda yg paling major in life.But x kisahla..Life is a neverending journey.

It was a big start when i gave up my job last year when i decided to became a fulltime mom.Yes,a FULLTIME mom.Memula tu rasa berat hati sebab i had everything going smooth at that time.Nah..not really..keje kat ofis lama aku memang sangat menyakitkan hati di akhir2 time aku keje.Dengan bos yang x pernah amik peduli,ignorance,ketidakadilan,x pro lansung.So i decided baik berhenti jer.Sampai bila nak keje mcm ni.Menyakitkan hati.Rasa stress yg amat sangat.Anggap jer la dah bukan rezeki aku.Aku ditanya samada nak sambung kontrak atau x,and to their surprise i said NO!But not in such a harsh manner la..Sopan santun la kununnya disertakan dengan notis sebulan berhenti keje.A month later we all pun mulakan life sebagai 'bertiga'.



Pada mulanya aku rasa life akan jadi berat,dengan aku yg mmg tak ada pengalaman jaga budak,memandangkan aku anak manja bongsu.Tapi to my surprise my bear pandai dan rajin jaga anak.Dia mmg penyabar orangnya.Time aku dalam pantang,Kalau baby terjaga tengah malam,jarang la dia bangunkan aku.Dia buat susu,tukar diaper,dodoi aya..Rasanya susah nak dapat 'bear' lain mcm ni.Syukur alhamdulillah.

Makin aya besar,banyak la kerenahnya.So makin lama aku took over nightwatch jaga aya.Kesian pada daddy yang dah makin banyak project,kena balik lambat semua tuh.Dan sekarang kalau aya tak tidur,aku la yang teman sampai ke pagi.Sebab we still can't get her to sleep well throughout night time.Tak apa lah,siang aku tidur la kalau da penat sangat.

Tak rugi rasanya jadi full time mum.Dapat tengok perkembangan aya since kecil.Puas hati jaga dia.And i'm thankful when i say that aya tak pernah lagi sakit.Seriously.Alhamdulillah.Syukur sangat2.Maybe sebab dapat perhatian penuh dari mummy.

Tapi tak tahu la sampai bila jadi full time mummy ni since i've been having some dreams about getting back to work.Tak tahu la mcmane nanti.Because susah nak trust orang lain dengan anak kita sendiri.Hope that everything will work out well.

0 buzzss on "My Simple life"

Post a Comment